ДЕСТРУКТИВТІ ДІНИ АҒЫМДАРДЫҢ ЕЛІМІЗГЕ ТИГІЗЕР ҚАУІПІ ҚАНДАЙ?
Бәйдібек ауданы
Алматы Астана Шымкент Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арыс қаласы Арқалық Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Аққулы ауданы Байғанин ауданы Байқоныр Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Екібастұз Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жангелді ауданы Жаркент Жаңатас Жаңақорған кенті Жаңаөзен Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Келес ауданы Кентау Курчатов Көкпекті ауданы Көкшетау Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Маңғыстау (ауыл) Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Сәтпаев Тайынша Талдықорған Талғар Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Теміртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түлкібас кенті Түркістан Орал Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шал ақын ауданы Шалқар Шамалған ауылы Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шу Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарағанды Қарғалы Қаскелең Қобда ауданы Қонаев Қордай Қостанай Қосшы Қызылорда Құлсары Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынағаш Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы Өскемен
Құптан 18:16
Бәйдібек ауданы
Алматы Астана Шымкент Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арыс қаласы Арқалық Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Аққулы ауданы Байғанин ауданы Байқоныр Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Екібастұз Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жангелді ауданы Жаркент Жаңатас Жаңақорған кенті Жаңаөзен Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Келес ауданы Кентау Курчатов Көкпекті ауданы Көкшетау Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Маңғыстау (ауыл) Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Сәтпаев Тайынша Талдықорған Талғар Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Теміртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түлкібас кенті Түркістан Орал Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шал ақын ауданы Шалқар Шамалған ауылы Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шу Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарағанды Қарғалы Қаскелең Қобда ауданы Қонаев Қордай Қостанай Қосшы Қызылорда Құлсары Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынағаш Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы Өскемен
Бәйдібек ауданы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
06:00 07:20 12:11 15:14 16:56 18:16
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
19 Джумада-авваль 1446
Миләди
22 қараша 2024

Мақалалар

ДЕСТРУКТИВТІ ДІНИ АҒЫМДАРДЫҢ ЕЛІМІЗГЕ ТИГІЗЕР ҚАУІПІ ҚАНДАЙ?

| A | +

Қазақстан Республикасындағы діни ахуалды тұрақты, бірақ дәстүрлі діни ағымдар мен конфессияаралық келісімді бұзуға бағытталған, қауіп тудырушы деструктивті діни ағымдар мен олардың жасырын жақтаушыларының болуымен сипаттауға болады.

Деструктивті діни ағымдар әдетте дәстүрлі дінге қарама-қайшы әрекеттер жасаумен сипатталады, өйткені деструктивті діни ағымдардың барлығы нақты діни теологиялық іліммен қамтамасыз етілмеген жасанды дүниетанымға негізделген. Әдетте, деструктивті ағымдар қоғамдағы рухани дағдарыс нәтижесінде, діни дәстүрлерді теңестіру процесінде пайда болады.

Бұл деструктивті діни ағымдардың сипаттамалары өте ұқсас, өйткені олардың барлығы бірдей критерийлерге негізделген: мемлекеттің зайырлы құрылымын жоққа шығару (заңдар, билік органдары, басқару құрылымдары), адамдарды шынайы сенушілер мен діннен шыққандарға бөлу, сондай-ақ діни араздықты қоздыру, діннің ғылыми түсіндірмелерін қабылдамау, белгілі бір мемлекетке немесе этносқа тән дәстүрлерді сақтаудан бас тарту, зайырлы мәдени іс-шараларға барудан, теледидар немесе желі арқылы ойын-сауық және ағартушылық мазмұнды көруден бас тарту, әйелдердің бостандықтарын шектеу, азаматтық міндеттерден бас тарту (білім алу, әскери қызмет), сондай-ақ кейбір медициналық қызметтерден бас тарту (қан құю, вакцинация).

Олардың құрылымдық ұйымдастырылуы, әсер ету әдістері және халық арасында, әсіресе жастар арасында қарқынды рухани даму деген желеумен өз қатарларына қосудағы ұмтылыстары да ұқсас. Олар адамның өмір сүріп отырған жалпы құндылықтар жүйесін бұрмалау арқылы жүзеге асырады, себебі осы құндылықтарын өзгерту арқылы өз құрықтарына түсіру жолдары әлде қайда жеңіл жүзеге асады.

Сенімдерінің ерекше сипатын растай отырып, олар психологиялық және эмоционалдық аспектілерге назар аудара отырып, үнемі жаңа әдістерді қолданады және көбінесе өз мақсаттарын жүзеге асыруда ерекше тәжірибелерді енгізіп, жұмыстарына тұрақты толықтырулар  енгізеді. Сонымен қатар, бұл тенденцияның айқын болғаны соншалық, соңғы бірнеше онжылдықта бұл ағымдардың барлығы дерлік үлкен өзгерістер мен сыртқы түрінің өзгеруіне ұшырады, ал мәні өзгеріссіз қалды.

Деструктивті діни ағымдар жеке тұлғаға әсер етудің әртүрлі әдістерін қолдана отырып, ізбасарларын елдің отбасынан, қоғамынан, мәдени және қоғамдық өмірінен алшақтатуға тырысады, олар тарихи дәстүрлерді, дәстүрлі діндердің тарихи заңдылығын мойындаудан бас тартып қана қоймай, өмір салты мен әдет-ғұрыптарды жоққа шығарады немесе елеусіз қалдырады, тіпті азаматтардың физикалық және психологиялық денсаулығына зиян келтіреді. Бұл мемлекеттік тәртіптің негіздерін бұзып, елдегі тыныштықты бұзуға әсер етуші күш болып табылады.

Деструктивті діни ағымдар өз мақсаттарына жету үшін жаңа адепттерге материалдық көмек көрсетеді, оларға шет тілдерін үйретеді, жұмыс табады, туыстары мен жақын отбасы мүшелеріне жұмыс табуға көмектеседі немесе уақытша баспанасы жоқ үйсіздерге немесе таныстарына баспана береді. Яғни, әдетте ағым өкілдері күрделі өмірлік жағдайларды пайдаланады.

Сонымен қатар, деструктивті ұйымдардың жақтаушылары көбінесе қайырымдылықпен айналысады. Бұл ұйымның адамдарға деген жақсы ниетін көрсету үшін жасалады. Көбінесе ауылдан келген жас жігіттер мен қыздар үлкен қалаға келіп, оларға қажет нәрсенің бәрін - тегін баспана, тамақ және білім беретін жаңа меценаттарды табады. Демек, радикалды ағымдардың белгілі бір мақсатты аудиториясы бар. Жоғарыда айтылғандай, жастарға басты назар аударылады, өйткені оларда әлі де жеткілікті күшті психика жоқ, қаржылық тұрғыдан және қоғамның пікіріне тәуелді.

Сонымен қатар, жаһандану процестерінде және біз ақпараттық технологиялар ғасырында өмір сүріп жатқанымызды ескере отырып, деструктивті ұйымдардың жақтаушылары интернет пен әлеуметтік медианы сәтті игеріп, өз мақсаттарын жүзеге асыруда белсенді әрекет етуде деп айтуға болады. Егер адамға интернет желісінен діни мазмұндағы жіберілген ақпаратқа тап болса сілтеме арқылы өтпей керісінше "шағымдану" түймесін басу қажет немесе егер сізге бейтаныс адам келіп, дін тақырыбында диалог бастаса, онда ең жақсы шешім бұл арадағы қарым-қатынасты тоқтатып, кету. Егер сіз дінді оқығыңыз келсе немесе дін тақырыбы бойынша сұрақтарыңыз болса, онда сіз әрқашан кәсіби мамандарға, яғни ресми діни қызметкерлерге жүгінуіңіз керек.

Қорытындылай келе, жоғарыда айтылғандай деструктивті діни ағымдардың алғашқы кезеңдерде жасаған жақсылықтарының артында үлкен мүдде жатқандығын, айтылған және жазылған әр сөзге сеніп қалмай, туралығын тексеру маңызды болуымен қатар, дін туралы ақпаратты тек ресми көздерден алу, дінтану, діни және құқықтық сауаттылық деңгейін арттыру, сыни ойлауды дамыту өте маңызды екенін түсінуіміз қажет.

 

 

Алматы қаласы Дін істері жөніндегі

басқармасының жанындағы

«Кеңес беру және оңалту»

орталығының маманы

Қойшыбаев А.

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Предыдущий Следующий
МАЗХАБСЫЗДЫҚ ДІНСІЗДІККЕ АЛЫП БАРАР ЖОЛ ДЕСТРУКТИВТІ ДІНИ ИДЕЯЛАРДЫҢ ЫҚПАЛЫНАН ҚАЛАЙ ҚОРҒАНУҒА БОЛАДЫ?

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Ақида ДЕСТРУКТИВТІ ДІНИ ИДЕЯЛАРДЫҢ ЫҚПАЛЫНАН ҚАЛАЙ ҚОРҒАНУҒА БОЛАДЫ?
Өкінішке орай, соңғы кездері қоғамымызда «өз ұйымдарына тартушылар  белсенділік танытып, экстремистік және террористік ұйымдардың қатарына азаматтарымызды көбірек тарту мәселесі басты мақсаттарына айналды. Діни мәтіндерді, құндылықтарды өз мақсаттарына пайдалана отырып, олар ең алдымен адамның санас...
Ақида ДЕСТРУКТИВТІ ДІНИ АҒЫМДАРДЫҢ ЖАСТАРҒА ЫҚПАЛЫ
«Күмәнді болған нәрселерден бойыңды аулақ салып, күмәнсіз болғанын (ақиқатты) таңдағын. Расында шыншылдық (ақиқат) жан тыныштығына бөлейді. Ал жалған (күдік) көңілге күмән ұялатады» -деген....
Ақида АДАСҚАННЫҢ АЙЫБЫ ЖОҚ, ҚАЙТЫП ҮЙІРІН ТАПҚАН СОҢ
Кеңес одағы ыдырап, еліміз тәуелсіз ел болғалы 30 жылдан асты. Тәуелсіздіктің алғашқы жылдарында елімізде дағдарыс орын алып, халқымыздың қиын жылдарды бастан өткізгені белгілі. Сол қиын жылдарда елдің руханияты да сынға түсіп жатты. 70 жыл құдайсыз өмірден шаршаған халық түп санасында жатқан, ата-б...
Ақида "ЙАКЫН ИНКАР" ЭКТРЕМИСТІК ҰЙЫМЫ
«Йакын Инкар» Елімізде экстремистік деп танылған «Таблиғи Жамағат» ұйымынан  кейіннен бөлініп шыққан тобы.
Ақида ҒАЛАМТОРДАҒЫ ШЕТ ЕЛДІК ДЕСТРУКТИВТІ УАҒЫЗШЫЛАР ЕЛДІ НЕ НӘРСЕГЕ ШАҚЫРУДА?
Деструктивті деп пиғылы мен ойлау жүйесі теріс, сауаты төмен, түсінігі тарларды айтамыз. Діни тұрғыдан түсініктеме берер болсақ біздің сан ғасырлық діни ұстанымымыздан яғни ханафи мәзһабы мен матуриди сенімімен үйлеспейтін өзіндік оғаш діни көзқарасы бар кері тартпа жамағат. ...
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
19 Джумада-авваль 1446
Миләди
22 қараша 2024
Намаз уақыттары
қазір

Құптан 18:16

20 урок: О дополнительных молитвах

Ас-саляму алейкум, кажется тут опечатка "2 ракаата сунны послеобеденной молитвы (аср)".

nargiz
25 қаң. 2024

Вопрос устазу: выпуск 23

в крабовых палочках есть нехаляльный краситель. В сыре есть сычужный фермент, который делается из к

sholpan.m.a69
24 қаң. 2024

Таклиф или хукм

Ас-саляму алейкум, в некоторых источниках Сунна гайр муаккада и Мустахаб объединяют в один пункт,

nargiz
17 қаң. 2024

Задайте вопрос устазам

Ва алейкум ассалам ва рахматуллахи ва баракатуху. Это все равно будут проценты.

Администратор Azankz
6 қаң. 2024

ДУМК сделало заявление относительно лиц, отрицающих пятикратный намаз

Данный вопрос требует экспертной оценки. На наш взгляд это не противоречит статьям Конституции о сво

Администратор Azankz
29 жел. 2023
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi