ОТБАСЫ ЖӘНЕ ДІН
Алматы
Алматы Астана Шымкент Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арыс қаласы Арқалық Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Аққулы ауданы Байғанин ауданы Байқоныр Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Екібастұз Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жангелді ауданы Жаркент Жаңатас Жаңақорған кенті Жаңаөзен Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Келес ауданы Кентау Курчатов Көкпекті ауданы Көкшетау Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Маңғыстау (ауыл) Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Сәтпаев Тайынша Талдықорған Талғар Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Теміртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түлкібас кенті Түркістан Орал Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шал ақын ауданы Шалқар Шамалған ауылы Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шу Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарағанды Қарғалы Қаскелең Қобда ауданы Қонаев Қордай Қостанай Қосшы Қызылорда Құлсары Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынағаш Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы Өскемен
Бесін 11:42
Алматы
Алматы Астана Шымкент Актогайский район Алтынсарин ауданы Алға Амангельдинский район Арал Арыс қаласы Арқалық Атасу ауылы Атбасар Атырау Аягөз Ақсай Ақсу Ақтау Ақтөбе Аққулы ауданы Байғанин ауданы Байқоныр Балқаш Баянауыл ауданы Бейнеу Бәйдібек ауданы Денис ауданы Екібастұз Ембі Ертіс ауданы Еңбекшіқазақ Жітіқара ауданы Жалағаш кенті Жангелді ауданы Жаркент Жаңатас Жаңақорған кенті Жаңаөзен Жаңқала Жезді кенті Жезқазған Жетісай Жосалы Жосалы кенті Жәйрем Жәнібек Зайсан Индер Исатай ауданы Келес ауданы Кентау Курчатов Көкпекті ауданы Көкшетау Ленгер Лисаков Май ауданы Майқайын кенті Маханбет ауданы Мақат Маңғыстау (ауыл) Меңдіқара ауданы Миялы Мойынқұм ауылы Мырзакент кенті Мәртөк ауданы Науырзым ауданы Ойыл ауданы Ордабасы ауданы Отырар ауданы Павлодар Петропавл Риддер Рудный Сайрам ауданы Сайқын Сарыағаш Сарыкөл ауданы Сарыөзек Сауран ауданы Семей Созақ ауданы Солнечный Степногорск Сырым ауданы Сәтпаев Тайынша Талдықорған Талғар Тараз Таран ауданы Текелі қаласы Теміртау Тереңкөл ауданы Тереңөзек кенті Теңіз кен орны Түлкібас кенті Түркістан Орал Федеров ауданы Форт-Шевченко Хромтау Целиноград ауданы Чапаев Шал ақын ауданы Шалқар Шамалған ауылы Шарбақты ауданы Шардара Шетпе Шиелі кенті Шу Шұбарқұдық Ырғыз ауданы Қазығұрт Қамысты ауданы Қандыағаш Қарабалық ауданы Қаражал Қарасу ауданы Қаратау Қарағанды Қарғалы Қаскелең Қобда ауданы Қонаев Қордай Қостанай Қосшы Қызылорда Құлсары Құрманғазы ауданы Құрық Үржар ауданы Үшарал Ұзынағаш Ұзынкөл ауданы Әйтеке би ауданы Әйтеке би кенті Әулиекөл ауданы Өскемен
Алматы
ықшамдау
Таң Күн Бесін Аср Ақшам Құптан
05:32 06:52 11:42 14:43 16:25 17:45
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
20 Джумада-авваль 1446
Миләди
23 қараша 2024

Мақалалар

ОТБАСЫ ЖӘНЕ ДІН

| A | +

Отбасы – адамның қоғамдық өмірінің ең алғашқы нысандарының бірі. Отбасылық байланыстар қоғамның қалыптасуының ең бастапқы формасы болды. Осының негізінде отбасы мен дін бір-бірімен өте тығыз байланыста, отбасы діннің негізгі әлеуметтік тасымалдаушысы болып табылады. Қазіргі таңдағы отбасы ежелгі қоғамдағы отбасынан айтарлықтай ерекшеленеді. Қоғамның дамуы барысында дін мен отбасының қарым-қатынасы да өзгере түсті. Отбасы бұрынғы кездегі қоғамдық ұйымның ерекшеліктерін айтарлықтай жоғалтып, жеке өмірдің мәселесіне айналды.

ХХІ ғасырда қазіргі қоғамдағы діни нанымдар мен діни тәжірибе әрбір отбасының, әрбір адамның жеке мәселесіне айналып отыр. Яғни бір отбасының әрбір мүшелері бұрын рұқсат етілмейтін әртүрлі дінді ұстануы қазіргі кезде бәсеңдеп, түрлі дінді ұстана алатын жағдайға жетті. Бүгін де көпшілікті ең алдымен отбасылық өмірге байланысты діни рәсімдер (неке қию, балалардың діни тәрбиесі) қызықтыратын болды.

Жалпы алғанда дін мен отбасы бір-бірімен тығыз байланысқан екі институт. Қазақ қоғамында дін дәстүрдің жолымен, ең бірінші болып отбасында насихатталады, дәріптеледі. Дәстүрлі һәм дәстүрден тыс болған дін мен ағымдарды ұстанатын жастар әрбір отбасының мүшелері. Мектеп табалдырығында білімін алып, ЖОО-ға түскен жастар қоғамға етене араласа бастады.

Ата-ана қамқорлығында болған жас жеткіншек өз жанұясында тәрбиеленіп, туындаған сауалдарға көбінесе ата-ана мен аға-әпкелерінен жауап алатын. Осылайша оның көзқарасы мен дүниетанымы қалыптасып қоғамның бір мүшесі болады. Бабаларымыздың «Отанды сүю – отбасынан басталады» деп айтулары бекер емес. Ислам діні отбасы атты қасиетті мекенге әрдайым көңіл бөледі. Өйткені Ислам бойынша неке – екі адамның қадірлі де қасиетті одақ құруы, екеуара сенімнің бастау алуы. Отбасы атты қоғам бөлшегінде бір-біріне деген сенімділік пен сыйластық, түсіністік пен сүйіспеншілік болса, олардың өмірлері бақытты, ешбір қайғысыз, қуанышқа толы болмақ.

Алайда елімізде некенің бұзылуы белең алуда. Қазіргі таңда үйленіп үй болатын ер жігіттер көбіне әйел адамның сыртқы келбеті мен мал-мүлкіне қарап үйленетін болды. Бұл дүниелердің барлығы өткінші болғанын ұмытып қалатын секілді.

Алла Елшісінің хадистерінің бірінде әйелмен төрт ерекшелігі үшін некеленетінін айтады. Олардың арасында мал-мүлкі, тектілігі, сұлулығы мен діндарлығы бар. Осылардың ішінде соңғысына, яғни діндарлығына қарап үйленудің дұрыс болатындығын айтты. Өйткені діндар болғанымен шаңырақ көтеретін болса үйі берекетке толы болады екен. Отбасын құрған ер мен әйелдің бір-бірлерінің алдында өзіндік міндеттері бар. Бұл жауапкершіліктерді өмірлік тәжірибе де дін де иықтарына артқан. Құран Кәрімнің Ниса сүресінде бұл туралы: «Ерлер – әйелдердің билеушісі» делінген. Куә болып отырғанымыздай, Ислам дін де бабаларымыздың дәстүрі де жанұяның отағасын, басқарушы құқығын ер адамға беріп отыр. Ал әйел адамды болса ер азаматтың қолдаушысы, ақылшысы, сенімді сүйеушісі кейпінде әспеттеген.

Қоғамымыздағы әрбір отбасының қарым-қатынасы тұтастай еліміздің тұрақтылығына әсер ететін фактор ретінде қарастыруға болады. Егер отбасы тату-тәтті өмір сүретін болса ел де тыныш болады, ал жанұяда ұрыс-керіс пен түсініспеушілік пайда болса онда елдегі тыныштық бұзылып хаос орын алады. Отбасыдағы жастарға көңіл бөлінбейді. Ал бұл өз кезегінде тұрақсыздыққа алып келуі мүмкін.

Қазіргі таңдағы отбасы институтында белең алып бара жатқан ең басты мәселе ата-ана мен балаларының арасында діни тақырыптар, салт-дәстүрлер, дәстүрлі ислам секілді ұғымдар тарқатылып айтылмайды. Оның салдары ретінде жастардың дәстүрлі емес діни бағытқа бет бұруларын, өз отанына деген қастандықты көздеген халифат мәселесін, бабалардың жеткізген дәстүріне қарсы шығып, отау ішінен отау тігу мәселесін айтуға болады. Мемлекет болып Сирияға кеткен жастарымызды елімізге қайтарумен жұмыс бітпейді. Елдің дәстүрінен ажыраған көптеген отбасылармен, олардың балаларымен оңалту жұмыстар жүргізілуде. Оңалу немесе радикалсыздану процесі 1-2 апталық жұмыс емес. Адамның толық оңалуына, дәстүрлі бағытқа қайта бет бұруына айлар, тіпті жылдар кетуі мүмкін. Өкінішке орай, діннің атын жамылып өз мақсат-мүдделерін жүзеге асырғысы келген лаңкестер көптеген отбасылардың тас-талқанын шығарып, тағдырларына балта шапты, болашағына деген үмітсіздікті ұялатты.

Еліміздегі діни тұрақтылықты қамтамасыз ету үшін қоғамның бөлшегі болған әрбір отбасында дәстүр, дін, ұлттық құндылық, сондай-ақ патриоттық сезім туралы сөз қозғау қажет. Бұл мақсатта отбасылық жарыстар мен тренингтер, отбасыны біріктіретін түрлі іс-шаралар көп ұйымдастырылу қажет. Сөз соңында отбасының ынтымағы болса ертеңгі күніміз бақыт-шаттыққа толы, ал ұрпағымыз тәрбиелі болады деген үміттеміз.

Төренов Нұрдәулет

"Әскер ата" мешітінің азаншысы

 

ДЕРЕККӨЗІ Azan.kz

Ислам ақпараттық-ағарту порталы 

Предыдущий Следующий
ҚАЗАҚСТАН ЕГЕМЕНДІГІНЕ ЭКСТРЕМИЗМНІҢ АЛЫП КЕЛЕР ЗАРАРЫ ЖИҺАДТЫҢ ШЫНАЙЫ МӘНІ

Оқырмандардың пікірі (0)

Қызықты тақырыптар

Исламдағы отбасы Ер азаматтың отбасындағы жауапкершілігі
Отбасы – қоғам тірегі. Қоғамның салауаттылығы отбасының тұрақтылығына тікелей тәуелді. Қазақ ежелден отбасы құндылықтарын ерекше қастерлеген. Дастарқан басында әке мен ұл, ата мен немере әңгімесі және ене мен келіннің байланысы үлкен тәрбиелік мектеп үлгісін бейнелейді. Дастарқан төңірегінде отбасы ...
Исламдағы отбасы Отбасы жауапкершілігі
Ислам шариғатында отбасы болу, отау құру ғибадат болып есептеледі. Шаңырақ көтеріп отбасы болғаннан кейін, сол отбасыға ер адам жауапты. Сонымен қоса діни тәлім беріп, ұрпағының иманды болып өсуіне ата-ана тікелей жауапты. Алла  Құранда былай дейді: «Әй мүміндер өздеріңді әрі үй іштеріңді отыны адам...
Исламдағы отбасы Отанды сүю иманнан
Отанға деген сүйіспеншілік – әр жаратылған жан үшін ойып алар орны бар айрықша ыстық сезім. Ұшқан құс, жүгірген аң, жүзген балық  болсын, туған жерден жырақта қоректеніп жүрсе де, ұрпағын жалғастыру үшін жыл сайын өз Отанына сағынышпен оралатынын байқаймыз. «Отан» деген сөздің құдіреті қандай кереме...
Исламдағы отбасы ОТБАСЫМ АЛТЫН ҚАЗЫНАМ
Ата бабамыздың «Отан отбасынан басталады» деген мағыналы сөздері әлі күнге дейін өз күштерін жоғалтпаған. Отбасы әлемінде екі жас бақытты болу үшін дана халқымыз ең әуелі қандай қызды алу керектігі немесе қандай ер азаматқа тұрмысқа шығу керектігі туралы мақал мәтелдермен әдемі жеткізген....
Исламдағы отбасы НЕКЕГЕ ЖЕҢІЛ ҚАРАУҒА БОЛМАЙДЫ
Ислам – ақылы жетіп жасы толған, мал-қаражаты көтеретін ер жігітті де, қыз баланы да шаңырақ көтеріп, отау құруға шақыратын дін. Ақ ниетті адал некемен жанұя құру ардақты Мұхаммед пайғамбарымыздан  (оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын) немесе одан әрідегі Ибраһим бабамыздан ғана емес, адам атаулы...
Исламдағы отбасы Отбасы - өмір аясы
Отбасылық өмір адам баласының тығыз ара-қатынасының бір көрінісі. Тіпті, ең берік қарым-қатынас түрі десе де болады. Қарым-қатынастың бұл түрі белгілі тәртіп пен ережеге тәуелді. Асқан шеберлік, сүйіспеншілік және құрбандықты талап етеді. Шаңырақ астындағы талаптарға салғыртық - ерлі-зайыптардың ара...
ықшамдау
Күнтізбе
Хижри
20 Джумада-авваль 1446
Миләди
23 қараша 2024
Намаз уақыттары
қазір

Бесін 11:42

Екінтіге дейін 02:04

20 урок: О дополнительных молитвах

Ас-саляму алейкум, кажется тут опечатка "2 ракаата сунны послеобеденной молитвы (аср)".

nargiz
25 қаң. 2024

Вопрос устазу: выпуск 23

в крабовых палочках есть нехаляльный краситель. В сыре есть сычужный фермент, который делается из к

sholpan.m.a69
24 қаң. 2024

Таклиф или хукм

Ас-саляму алейкум, в некоторых источниках Сунна гайр муаккада и Мустахаб объединяют в один пункт,

nargiz
17 қаң. 2024

Задайте вопрос устазам

Ва алейкум ассалам ва рахматуллахи ва баракатуху. Это все равно будут проценты.

Администратор Azankz
6 қаң. 2024

ДУМК сделало заявление относительно лиц, отрицающих пятикратный намаз

Данный вопрос требует экспертной оценки. На наш взгляд это не противоречит статьям Конституции о сво

Администратор Azankz
29 жел. 2023
Created with Sketch. {{!-- --}} {{!-- --}} {{!-- --}} Created with Sketch. Asset 1mdpi